در سال‌های اخیر به بحث جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری به خوبی پرداخته نشده است.

دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع مدیران ارشد معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی (اراک و شهرستان‌های تابعه) در بیمارستان قدس اراک، گفت: معضل پیری و سالمندی جمعیت یک هشدار و زنگ خطر جدی است و همه مسئولان برای حل آن دغدغه‌مند هستند.

 امانی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به بحث جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری به خوبی پرداخته نشده و برنامه‌های عملی مناسبی نیز تدوین و اجرایی نشده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر سیستم افزایش جمعیت و فرزندآوری به یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های نظام از شخص مقام معظم رهبری گرفته تا رییس جمهور و مدیران و مسئولان میانی در استان‌ها تبدیل شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: بحث سالمندی در صورت ادامه دار بودن، در آینده نه چندان دور چالش‌های جدی را برای کشور به خصوص برای حوزه سلامت در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این باره انجام شده و سعی شده با گنجاندن طرح‌های تشویقی، جامعه به خصوص زوجین جوان را به فرزند آوری، ترغیب نماید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به اجرای برنامه‌های طرح عفاف و حجاب در این نیز اشاره و از سپاه روح الله استان به خاطر کمک‌ها و حمایت از حوزه بهداشت و درمان تشکر کرد.

استان مرکزی در جمع ۴ استان پیر کشور قرار گرفته و مسئله پیری جمعیت بحرانی است که برای حل آن باید به صورت دقیق و مدون برنامه ریزی کرد.

 آمار‌ها نشان می‌دهد علاوه بر سونامی ناباروری در ۱۰ سال آینده، اکنون هم بیش از ۱۳ میلیون جمعیت زنان مایل به فرزندآوری نیستند و باید چاره‌ای اندیشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار